BU SEFER DE KAR YAĞSIN



   
  Sokaklarımı ve oyunlarımı  kaç sene önce bıraktığımı hatırlamıyorum. Bir büyüme sevdası mıydı? Küsüp mü gitmiştim onlara? Yoksa kar mı bırakmıştı yağmayı?
     Benim büyüdüğüm şehir de kar yağmazdı öyle sık sık. Hiç havuç burunlu bir kardan adamım olmadı benim. Kar yağan kentlere gidişim büyümeye özendiğim zamanlara denk geldi. Oynadım mı ben kartopu hiç? Oynamışımdır elbette… Bıraktığım oyunlar gibi karı da hatırlamıyorum… Son zamanlarda geçmişime dair hiçbir şey hatırlamıyorum. Üzüntüleri silmeye çalışırken çekim gücü fazla bir süpürge kullanmış olmalıyım. Buna rağmen beş yaşımdaki oyunlarımı hiç unutmuyorum. Ama dedim ya kar yağmazdı o büyülü kasabaya. Kolluklarımız ve simitlerimiz hep vardı ama hiç kızağımız olmadı bizim. Kar diyorsunuz bana oyunları bıraktığımda tanıdığım. Başka oyunlarla boğuşurken sokakta aniden rastladığım. Camıma gelmesini hiç dilemediğim. Yağmurlar gibi hasretini çekmediğim… Kar…
     Yine de karla kaplı bir gölün üstünde olmayı seçebilirdim karı düşlemem gerekirse… Yüreğimde ki hayali adamın, elimden tutup kayarak dans ettirdiği bir gölde olabilirdim ve zamanı durduramadığım için delinen göle düşüp o anı sonsuzlaştırabilirdim. Evet bu kadar sadist olabilirdim. Hep aşka mı çıkmalı konular? Bu deli yaşımda karı bile aşkla bütünleştirebilirdim. İçimdeki müziği onun koynunda dans ettirebilirdim. Hiç yapamayacağım bestemi, yüreğimle işbirliği yaptırıp ona çaldırabilirdim. Buz pateninin onunla sevişmesini ölümsüzleştirebilirdim bestemde.
      Ne giydiğim kimin umurunda? Nasıl dans ettiğim kimin? İçimdeki sarhoş orada ya… Boşver be bu sefer de kar yağsın. Kaldırın etrafımdaki binaları. Bir çöl kadar yitirmiş olsun ağaçlarını benim karlı vadim. Ama dağlar olsun… Birazda çocuk olup havuç burunlu kardan adamlar koyalım ağaçların yerine. Gökyüzüne koyduğum renkler denizimi özletmesin bana ve rüzgar hiç habersiz bırakmasın beni ondan. Sonra bırakın kar yağsın. Sonra bırakın, insanlar susup, buz patenlerimizle gölün karının bestesini dinlesinler. Ben deli denizime uzakken, ben aşka bu kadar susamışken hala hayallerdeyken, yağmur camıma gelmeyeli yıllar olmuşken diyorum ki bırakın bu sefer de kar yağsın…

                                                                                  2004/ Şişli

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

TAHRAN’DA İKİ GÜN

SİRİUS

EYLÜL BAKIŞLI KIZ