PAULO COELHO – ELİF; EZELDEN BERİ YOLCUYUZ ASLINDA

“Rüyaperestlere boyunduruk vurulamaz” 

                Biliyorum ki; Bir gün bu dünyanın görünmez çanlarını onlar çalacaklar. Hayalperestler, arzudan elleriyle kadim zamanların yüce sırlarını yakalayacaklar ve yaratmaktan doğan bir güçle sırlar kapısını açacaklar. 

                Zamanın kollarında gerçek ve sıra dışı bir yolculuğun hikayesiydi Paulo Coelho’nun Elif isimli kitabı. Dev Rusya topraklarını trenle geçerken yanında olmayı başaran Türk kızı Hilal’le ruhlarının asırlık yolculuğuna bir eşlik edişti Elif’i okumak. Varlığın ezelden ebediyete vardığı çizgiydi Elif. 

                Elif, oldukça ilgili olduğum spiritüel inanışları içinde barındıran bir kitap olduğu için bana gayet etkileyici geldi. Fakat okurken beni düşündüren önemli bir noktaya değinmeden edemeyeceğim. Kitap bitene dek hep “Acaba orjinali daha güzel midir” diye düşündüm. Çünkü anlatımında insanı koparan bazı yerler vardı ki bunu yazarın değil çevirmenin yarattığından şüphelendim. Tabi ki bu yorumumu kesinleştirebilmem mümkün değil. Ne de olsa yazarın kendi diliyle kitabı profesyonelce okumam mümkün olmayacak. 

                Can Yayınları’na bir okur olarak Paulo Coelho’nun Elif isimli kitabını Türkiye’ye getirdiği için teşekkür ederim. 

                Ben Elif’i deneyimlemeyi başarabilenlerden biriyim. Tam da görmeye başladığım zaman aldım bu kitabı elime ve tekrar düşündüm; Hayatta hiçbir şeyin tesadüf olmadığını. 

                Kitapta Bakara Suresi’nin içinde Reenkarnasyondan bahseden ayetler olduğundan söz edilmiş. Buna da yabancı bir yazarın cesareti demek doğru olur. Malum bu konular Türkiye’de hala çok özgürce dile getirilemiyor. Bir Hristiyan merakımı kabarttı ve Bakara Suresi’ni okudum Elif’in ardından.  “Kuran-ı Kerim’e göre reenkarnasyon yoktur” diyenlerin de okumasını tavsiye ederim. Son zamanlarda memleketin hali malum; inançlar konusunda iki uç yaratıldı. Bu yüzden oldukça sivri olacak şimdi kuracağım cümleler ama bilmediğiniz Arapça kelimeleri durmaksızın tekrarlamaktansa Türkçeleri üzerinde biraz düşünceye dalınmasını tavsiye ediyorum. 

                Ruhlarımızın yaptığı sonsuz yolculuklar sırasında kim bilir kaç hesap kapatılıyor ve kaç anıyı göremeden önünden geçip gidiyoruz? Bir özrün, affedilişin, özgürleşmenin hikayesi Elif… Koşulsuz sevginin tüm yaraları kapatabileceğinin hikayesi… Gerçek olması cezbedici… Affetmeyi ve affedilmeyi düşündürmesi adına da yapıcı… Bence herkes bu sıra dışı ve mistik hikayeden kendisine bir pay çıkarabilir. 

                Güzel günler diliyorum hepinize. 
               Bosphorus Sanat gazetesi / Mayıs 2011

               

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

TAHRAN’DA İKİ GÜN

SİRİUS

EYLÜL BAKIŞLI KIZ